fredag 13 augusti 2010

Pappatid

Anna är på kick-off med jobbet och är borta ett drygt dygn. Följdaktligen är jag ensam med katt, hund och bäbis. Det tar sin tid, vill jag lova. Svårt att hinna med så mycket annat än att hålla allt flytande. Bestämde mig ändå för att försöka fiska lite; vi behöver agnfisk till kräftfisket på måndag. Förra turen gav bara fyra mörtar, vilket lät lite klent. Så jag la Tove i vagnen, tog med mig Bezzie, plockade med mat till Tove, godis till Bezzie och en Cola till pappa Daniel och gav mig iväg. Anna har bilen så det fick bli en promenad - hemifrån till Willys sportfiske för att köpa mask och sen vidare till gästhamnen för mete. Bezzie berättade tydligt att det faktiskt inte är så kul för en hund att fiska, men var klart mutbar med godis. Tove ville också ha mat ganska snabbt. Jag hade med mig varmt vatten i en termos för att värma flaskan till lagom temperatur och jag matade henne på en gräsmatta vid gästhamnen i blåsten - tur att hon är duktig att äta. Hon somnade belåten om och jag kunde fortsätta fiska. Drog några små abborrar, ett par mörtar och en lite större brax. Klart godkänt för ett par timmars jobb och braxen är ju perfekt som bete. Vi kom hem lagom möra en stund efter 20, och Tove somnade vid 22.15. Nu återstår bara att se när det är matdags nästa gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar