måndag 2 april 2012

Vårstök

Efter ett par haltande veckor är det äntligen dags för en "hel" dagisvecka (som ju är tisdag till torsdag). Jag sjuk förra veckan och Tove förrförra, men nu är vi pigga igen. Och nej, vi gillar inte magsjuka! Tove trivs ju bra också, och det är bra om det inte blir alltför långt mellan dagarna där.

Idag var jag nere på stan och gjorde en synundersökning; jag blev kallad efter bara två år, eftersom undersökningen senast sa nåt annat än vad jag tyckte var bekvämt. När det gäller vilken slipning jag skulle ha alltså. Jag fick för första gången mäta trycket i ögonen, vilket kändes som att en ekorre nös i ögat genom ett sugrör. Synen hade försämrats en aning, men inte jättemycket. Så nu återstår frågorna: Ska jag strunta i att byta; det var ju inte så stor skillnad på synen? Och om jag ska byta, ska jag byta glas i mina inte mer än 2 år gamla bågar, eller skaffa helt nya (fick med mig några provbågar hem)? Ska jag testa linser, vilket jag har funderat på ett tag? Ja, det blir till att fundera en aning...

Annars var det stök härhemma i helgen. Snickrade ett lock till sandlådan för att slippa ha kvarterets katter (inklusive vår egen) här på party och tänker byta sand när den sista tjälen lämnat. Storstädning hann vi också med. Över påsken drar vi till Halmstad och helgen efter det blir det förhoppningsvis mer fix i trädgården. Den behöver vårstädas ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar