onsdag 31 augusti 2011

Netto

Förmiddagen fick idag innehålla en liten cykeltur till den premiäröppnande mataffären Netto på Viksäng. De slår upp portarna i det hus som varit både XL, Kanonen och innan dess så långt tillbaka som jag kan minnas: Vivo Stjärnhallen. Där vi allt som oftast gjorde småinköpen när jag var liten, där jag terroriserade kassörskan Dagny i min vetgirighet kring hur kassan fungerade och hur man fick de olika varubanden att snurra, och dit vi gick, brorsan och jag, i våra matchande mysdressar för att köpa lördagsgodis i kiosken enligt modellen: "en sån, en sån, en sån, vad kostar det nu? okej, en sån...". Netto lockade förstås med öppningserbjudanden och jag tänkte att: "Varför inte!", då får vi ju en liten cykeltur också, Tove och jag. Några bra inköp blev det också, trots att stället var fullpackat med lunchande högstadieungar som skulle go crazy på 330g-chips för 10 spänn och lösgodis för 39 kr kilot. Men där endast var femte faktiskt hade pengar med sig, medan resten dräglade och tjatade. Tove var duktig också, trots att det var precis före lunch. Att hon sedan knappt kunde hålla sig vaken i cykelsadeln på vägen hem, får man väl ta. Det mesta funkade bra med många anställda på plats denna dag och ett par vakter som styrde upp ingångskön. Men ett par detaljer på kvittot lämnar utrymme för förbättringar:

VikSängsgatan. I Västerås!
För övrigt kan meddelas att Tove kissat på pottan två gånger idag! Hon går och hämtar pottan, så får man ta av kläder och blöja och hon sätter sig. Sedan tog det bara 15-20 sekunder innan hon kissade. Duktig tjej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar