tisdag 30 augusti 2011

Jag har aldrig trott att jag varit nån fiskeexpert, långt därifrån. Men jag trodde nog att jag i alla fall skulle kunna få någon fisk under två hela långa dagars fiske. Men icke! Trippen till Härjedalen i helgen var lyckad och trevlig på många sätt, utom just när det gäller fiskelyckan då... Men jag var inte den enda som misslyckades som tur var. En harr och ett fåtal abborrar totalt på fem man! Var lite sugen på att få en harr jag, särskilt som jag lånat pappas flugspö för 'riktigt' fiske i Ljusnan. Fångade en del gräs och en torr gran, annars var det som sagt glest.

Harrfri älv

Veckan med Tove har börjat aktivt. Igår kom en annan pappaledig pappa förbi på väg ut till Anundshög med sina tre barn. Så vi hängde på. Tyvärr visade det sig att fiket där var stängt på måndagar just, så visiten blev ganska kort eftersom vi blev tvungna att åka hem och äta.

På Anundshög

Idag har vi premiärbesökt en öppen förskola. Ja, jag har gjort det alltså; Tove är ju en rutinerad Öppis-tjej. Det visade sig att det var utedag idag och korvgrillning stod på schemat. Tove tryckte glatt i sig ett par korvar och så gungade vi lite. För att hinna hem till sovdags var vi där bara ett par timmar på förmiddagen, men det gör verkligen att dagen rullar på lite bättre. Och så är det ju lite roligt för både Tove och mig att få träffa lite andra människor.

På Öppis
Tove o Bezzie åker bil
Favoritsysselsättningen just nu är annars att hämta och plocka med grejer. Vilket gör att man kan hitta sina strumpor i blöjhinken, leksaker i pottan och Toves skor i Bezzies boll. Så det är damage-control som gäller: se till att hon inte får tag på nycklarna! Att stänga alla dörrar och skåp är också väldigt viktigt, tycker hon. Hon pratar mycket också. Mest så att hon själv förstår; för den oinvigde låter det mest som låtsasdanska. Men hon härmar ord också. "God natt" är jag ganska säker på att hon sa i kväll.

Leksaker i blöjhinken:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar