fredag 23 september 2011

Shopping-tur

Igår öppnade Erikslund shoppingcenter, Västerås största, insprängt mellan nya IKEA och lika nya (om inte ännu nyare, IKEA har ju funnits i Västerås tidigare) CityGross. Jag trotsade den förmodade folkrusningen och satte mig på bussen med Tove. En nätt tripp på 1 timme och 5 minuter senare var vi på plats och Tove var inte helt nöjd med att ha behövt sitta i vagnen så länge. En snabb fika när vi kom dit gick bra, men sedan ville Tove gå själv. Vilket ändå gick oväntat bra i den hyfsat stora trängseln. Däremot var det ju lite svårshoppat; de butiker som jag ville kika i var de som hade gått ut med rejäla öppningserbjudanden, vilket förstås gjorde att köerna ringlade långa i dessa. Och att stå i kö var inget Tove var särskilt intresserad av. Men vi hann i alla fall titta en del innan vi käkade IKEA-lunch och åkte hem. Hemresan tog bara 55 minuter och Tove sov nästan hela tiden, så det var lugnt. Ett par buss-betraktelser:
  • Jobbigt att se: En gravid kvinna som satt lutad mot busskuren och rökte. Tror jag blivit ännu mer känslig för sånt nu...
  • Roligt (=värmande) att se: Människor av olika nationaliteter som ger sin sittplats på bussen till äldre människor av andra men lika olika nationaliteter.
  • Roligt (=humoristiskt) att se: En tjej på bussen som inte var helt medveten om att hon faktiskt sjöng så att det hördes till musiken i sina lurar.
Ikväll firar jag och Tove farbror Andreas som fyller år och till helgen kommer Mormor och Morfar och hälsar på. Samtidigt ska jag och Anna städa lägenheten som vi äntligen överlåter nästa fredag. Och så ska jag spela på Europe-mässa i Fagersta på söndag. Tillsammans med Kee Marcello. Bara en sån sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar