fredag 9 september 2011

4 veckor

Just när man har vant sig vid att Tove sover bra på dagen - direkt efter lunch, 2 timmar. Och nu bara en sömnstund per dag alltså. Lite trött kan hon allt vara precis före lunch, men det brukar gå bra. Men idag ville det sig inte. 40 minuter, sen vaknade hon. Och då hade hon ändå varit vaken sen 06.40 i morse. Och självklart blir jag stressad, eftersom de där timmarna är magiska. Det är agadedå jag hinner diska och plocka lite, få en stund för mig själv. Och dessutom läsa in litteratur till min kurs som börjar på måndag, vilket har varit vardagsaktiviteten de senaste 2 veckorna. Så nu är det bara till att ladda för en lång eftermiddag med en trött Tove.

Förmiddagen tillbringades på Odensvi öppna förskola. Idag var vi där under sångstunden. Och det är ju bara att släppa prestigen och vara med i de löjliga rörelsesångerna till den ostämda gitarren. För Tove tycker att det är skoj! Och det är väl det som är lite av poängen.

I helgen som var lyckades vi få till besöket vid Parken Zoo i Eskilstuna, som vi planerat tidigare i sommar men som gick om intet när bilen gick sönder. Det var större än jag mindes det som barn (vilket ju inte brukar vara fallet med saker man sett som barn, exempelvis pulkabackar), men det kan ju ha byggts ut. Vi fick i alla fall se många roliga djur, särskilt apor men även tigrarna, en gepard och ett par pumor behagade visa sig. Och så fick Tove med stor förtjusning klappa lite får och getter innan dagen avslutades på nöjesparken med att hon fick prova sin första karuselltur, vilket också uppskattades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar