torsdag 21 juli 2011

Pappa-feeling

Första dagen som jag kände mig lite föräldraledig på riktigt, eftersom Anna var borta och dagen var sådär...ja, föräldraledig! Vädret blev bättre än utlovat, även om solen mest lyste med sin frånvaro. Varmt och gott i alla fall och efter lunchen (som var trögäten) bestämde vi (=jag) oss (=mig) för att ta en liten promenad. Bezzie behöver ju röra på sig lite, så det blev perfekt. Vi hann både med att titta på får och gå till lekplatsen under en 2,5 km lång runda. Tove gillade bäst att klättra uppför trappen till rutschkanan medan Bezzie mest uppskattade nedfärden. Ja, inte för att Bezzie åkte kana, men till Toves stora förtjusning drog Bezzie rejäla race i sanden när vi kom ner.

Fårskådare
Eftermiddagen innehöll visst prövande av tålamodet då Tove inte ville sova och helst ville gå omkring hela tiden. Eftersom hon inte går riktigt själv än måste ju jag förstås gå med och hålla handen. Vilket vad det enda som dög. Knappt. Vilket gjorde att jag inte hann med så mycket annat. Som att äta. Vilket i normalfallet kan göra mig en aning grundirriterad. Det var alltså en viss prövning innan Anna kom hem igen vid 15-tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar