tisdag 1 november 2011

Fotboll blev bandy

Ganska skönt att fotbollssäsongen är slut; det blev som befarat ett 1-årigt besök i superettan för VSK. Och idag var det äntligen dags för hemmapremiär för VSK efter den inledande förlusten borta mot Kungälv. Sirius stod för motståndet och jag ska väl erkänna att jag var rätt spänd; VSK har haft svårt för Sirius ett par säsonger. Men spänningen försvann snabbt vartefter målen trillade in - hela 10-1 till slut och glädjen är stor nu. Den traditionsenliga premiärpytten hos brorsan kommer detta år först till andra hemmamatchen - Villa på fredag. Det ser vi fram emot, det är nåt speciellt med bandy!

Jag har varit febrig ett par dagar och rätt seg med andra ord: lite jobbigt att ta hand om Tove när man inte är pigg själv. Jag antar att hon smittat mig; hon hade samma symptom förra veckan. En dag med feber och sen pigg igen. Hoppas att jag kopierar detta och tillfrisknar helt snabbt. Annars är Tove på bra humör för det bästa och utvecklas hela tiden. Hon sorterar klossar, hämtar kläder och plockar i köksskåpen. Och idag har hon lärt sig vad pappas skägg är. När jag frågar: "Var är pappas skägg?" så klappar hon mig på kinden! Gosunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar